KLIK iklan ni untuk dapat pahala lebih sebab tolong aku =)

Thursday, February 19, 2015

KESAN MEMAKAI INAI DI HARI PERKAHWINAN ????


Assalamualaikum W.B.T

Hari ini merupakan Tahun Baru Cina bagi tahun 2015. Sebelum memulakan entry kali ini, saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Gong Xi Fa Chai & Xinnian Kuaile kepada sesiapa yang menyambut dan meraikan perayaan ini. Malam tadi cukup meriah dengan letupan mercun dan percikan bunga api di kawasan perumahan saya. Seronok tengok.

Baiklah, entry kali ini saya nak kongsikan pasal hobi dan minat seorang kenalan bowling saya di UiTM iaitu Umira atau sekarang ni dah boleh panggil beliau dengan panggilan Puan Umira. Pada mulanya saya hanya kenal beliau sekadar seteru sewaktu Kejohanan Bowling yang selalu berlangsung. Tapi, pada suatu hari tak ingat macam mana duduk semeja dengan beliau dan mula lah perbualan itu dan ini. Sewaktu itu saya dapat tahu yang Umira baru sahaja mendirikan rumah tangga dan menunggu masa untuk menyambung pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda. Paling seronok sekali bila saya dapat tahu beliau ada menjalankan business kecil-kecilan iaitu Henna By Umira. Decorate inai dekat tangan dan kaki bakal-bakal pengantin.

Bagi saya ianya sesuatu yang sangat menarik dek kerana pekerjaan atau minat ini memerlukan kelembutan, kesenian, kesabaran dan sebagainya untuk dilakukan. Bila mana saya lihat koleksi gambar pengantin yang Umira dah inaikan di instagram memang cukup-cukup teliti dan sangat cantik hasil tangan beliau. Hasil tangan yang boleh disamakan dengan Henna Artist yang professional. Sebab itu saya rasa beliau boleh pergi jauh kalau bersungguh-sungguh dalam melakukan apa yang diminati. Jom tengok beberapa koleksi hasil tangan Umira dulu.

























Macam mana? Cantik tak tangan dan kaki bila ada inai? Ini lah sebenarnya kesan apabila memakai inai di hari perkahwinan. Pengantin akan nampak bertambah serinya dengan corak-corak inai yang menarik. Bukan nampak menarik sahaja, tetapi menarik perhatian terhadap semua orang yang datang bertandang di hari bahagia pasangan pengantin.

Semua koleksi hasil tangan Umira ni saya ambil di Instagram beliau. Banyak lagi hasil tangan yang cantik-cantik dan pastinya akan menarik perhatian semua orang apabila melihatnya. Yang saya tahu, Umira sekarang ini dah mula untuk fokus terhadap Henna By Umira disebabkan beliau mempunyai masa yang terluang untuk diisi. Berkenaan dengan harga, boleh dikatakan sangat berpatutan dan tidak mahal. Sangat berbaloi!. Selain daripada menginai pengantin, beliau juga baru sahaja membuka perniagaan Pusat Kecantikan dan Spa di Kajang, Selangor. 

Di penghujung entry ini saya akan bagi butiran maklumat mengenai business beliau untuk memudahkan pembaca yang berminat untuk berurusan. Sebelum itu, pasti nya anda semua tertanya-tanya siapa Umira ni? Gambar di bawah ini adalah tuan punya badan yang saya ceritakan dari awal. Cantik manis orangnya. Tak lokek dengan senyuman. Puan Nur Umira sekarang ini sedang berbadan dua. Alhamdulillah. Moga beliau sentiasa ceria, maju jaya dan memperoleh kesihatan tubuh badan selalu dan memperoleh rezeki yang melimpah ruah. InsyaAllah. 




Perkhidmatan menginai dijalankan dikawasan sekitar Kuala Lumpur dan Selangor serta kawasan yang berdekatan. Sekiranya anda jauh, mungkin boleh datang ke Pusat Spa beliau untuk mendapatkan perkhidmatan yang disediakan. Di bawah ini adalah maklumat berkenaan beliau. Kepada sesiapa yang ingin menghubungi beliau adalah melalui aplikasi Whatsapp sahaja. Kepada sesiapa yang ingin mencuci mata dengan hasil tangan beliau bolehlah untuk follow akaun instagram beliau. Sekian sahaja entry kali ini, salam...




HENNA BY UMIRA
2-39, Jalan Kajang Impian 11/1,
Taman Kajang Impian, Bandar Baru Bangi
Selangor Darul Ehsan

Email: nurumiraarl@gmail.com

Whatsapp: +60143344407

Instagram: Hennabyumira






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...