KLIK iklan ni untuk dapat pahala lebih sebab tolong aku =)

Tuesday, February 17, 2015

BERITA AJAIB, TERKEJUT SAMPAI PENGSAN ????


Assalamualaikum W.B.T



Syukur kehadrat Allah S.W.T kerana sesungguhnya dia Maha Mendengar, Maha Mengasihi, Maha Mengetahui dan Maha segalanya. Terima kasih Ya Allah. Alhamdulillah saya memperoleh keputusan yang baik bagi exam semester lepas iaitu 3.91 untuk Master in Sport Management. Apa yang telah Allah uji tempoh hari, kesakitan yang saya alami iaitu demam teruk yang berpanjangan selama hampir 3 minggu lamanya di musim peperiksaan lagi menunjukkan bahawa Allah tidak akan membiarkan hambanya dibiarkan begitu sahaja. 

Dulu, waktu awal melangkah masuk ke UKM dah terdetik dalam hati "Boleh ke aku belajar kat sini??". Ialah, manakan sama tempat belajar yang lama di UiTM dan di tempat baru. Hampir minggu kelapan rasanya masih tak dapat nak catch-up dengan pembelajaran dekat UKM. Gelisah, resah, gundah dan sebagainya ada. Jujur saya cakap, air mata pernah menitis disebabkan takut-takut kalau sampai minggu terakhir masih tak boleh nak adapt dengan suasana Master ni. Tapi syukur Alhamdulillah.

Bila sedih akan ada gembira, bila sakit akan ada sihatnya begitu juga bila berusaha akan ada hasilnya. Sesungguhnya Allah tahu apa yang saya buat sampaikan saya dapat hasil keputusan seperti ini. Walaupun waktu exam hampir setengah jam saya tertidur disebabkan sakit yang dialami, saya hanya pasrah dan buat sehabis yang saya mampu. Saya jangkakan untuk subjek tersebut iaitu Kaedah Pengajian 1 saya mungkin tidak akan score tapi ianya tidak berlaku,

Waktu keluar dari dewan peperiksaan saya cuba untuk mengawal perasaan daripada kawan-kawan supaya tak nampak yang saya "frust". Terima kasih kepada rakan kumpulan (Kak Aida, Tina, Shira) yang sentiasa buatkan saya tak rasa nak stress or frust dan sentiasa support each other. Mereka masih belum cek keputusan lagi disebabkan keputusan kena block macam saya tempoh hari. Semoga mereka dapat keputusan yang terbaik. InsyaAllah Amin.

Untuk semester depan saya bercadang untuk mengambil 5 subjek yang mungkin menjadi satu lagi cabaran besar untuk diri. Hopefully dapat buat sehabis baik untuk capai cita-cita disamping membanggakan ibu dan keluarga. Ini adalah untuk Ibu, keluarga serta semua insan yang sentiasa mendoakan dan menyokong saya. Terima Kasih. Alhamdulillah sekali lagi.




1 comment:

Encik Suami said...

TAHNIAH.yang penting usaha.kalau dh usaha,kita x dpt keputusan yg kita nak lebih better dr mengalah awal tanpa usaha.

tue diuji dgn demam.klu sehat walafiat,tentu 4.00.

apa2 pun,semoga terus suksekk ya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...