KLIK iklan ni untuk dapat pahala lebih sebab tolong aku =)

Tuesday, February 24, 2015

SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU !!!!


Assalamualaikum W.B.T

Tepat Jam 8.00 pagi Hari Ahad 22/2/15 saya memulakan perjalanan menuju ke Shah Alam iaitu ke rumah sewa untuk mengemas barang-barang yang ada. Hari Isnin nak masuk daftar di Kolej dalam UKM semula tapi kecewanya apabila terpaksa menunggu hari esok baru boleh untuk mendaftar. Alasan yang diberikan oleh staff yang bertugas di Kolej Pendeta Zaba ialah masih banyak kekosongan bilik yang belum dipenuhkan oleh pelajar-pelajar Ijazah.

What??? Boleh macam itu. Maksudnya keutamaan kolej adalah untuk mereka. Pelajar Master macam kita ni kenalah tunggu giliran yang akhir-akhir agaknya. Tapi tak apalah. Hopefully esok dapat lah daftar masuk kolej sebab barang-barang dah banyak tumpang dekat bilik kawan. Segan pula kalau lama-lama tumpang barang.

Sebelum gerak balik haritu sempat selfie dengan Ibu. 2 kali Ibu peluk saya kuat-kuat. Pelukan kali kedua yang paling kuat sebab Ibu kata tak puas peluk epi. Saya salam dan cium Ibu puas-puas baru memulakan perjalanan pulang dan telah pun selamat sampai tempoh hari. Alhamdulillah. Terima Kasih Ibu. Epi Sayang Ibu!









Lagu nyanyian P.Ramlee untuk insan-insan yang bergelar ibu. Terimalah :

Ibu ibu
Engkaulah ratu hatiku
Bila ku berduka
Engkau hiburkan selalu

Ibu ibu
Engkaulah ratu hatiku
Tempat menyatakan kasih
Wahai ibu

Betapa tidak hanya engkaulah
Yang menyniari hidupku
Sepanjang masa engkau berkorban
Tidak putusnya bagai air lalu

Ibu ibu
Engkaulah ratu hatiku
Tempatku menyerahkan kasih
Wahai ibu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...