KLIK iklan ni untuk dapat pahala lebih sebab tolong aku =)

Sunday, February 15, 2015

PELAJAR CEMERLANG UiTM PERLIS BERLAGAK????


Assalamualaikum W.B.T


2 hari yang lepas keputusan exam untuk UiTM dan UKM telahpun keluar. Saya sudah semestinya sangat excited nak tahu keputusan sendiri. Mana tak nya, keputusan pertama belajar di UKM kan. Sebelum ini belajar di UiTM tak terlalu takut sangat sebab dah biasa cara dan sistem belajar dekat sana. Waktu exam haritu tak dapat nak jawab sebaiknya disebabkan sakit demam yang panjang sampaikan waktu dalam dewan tu saya tertidur. Sedar dari tidur terus sambung jawab soalan dan kesannya tak cukup masa untuk jawab semua soalan. 

Nak dijadikan cerita, tepat jam 12 malam buka web SMP UKM untuk cek keputusan, tapi malangnya sistem tersekat disebabkan terlalu ramai pelajar UKM nak cek keputusan. Tapi mungkin saya bernasib baik sebab saya cuba buka web tersebut menggunakan safari Iphone. Berjaya! Tapi malangnya keputusan saya disekat disebabkan yuran pengajian tak selesai lagi then bayaran yuran kolej pun tertunggak. Yuran pengajian sepatutnya KPM selesaikan tapi ada salah faham sikit yang berlaku bila saya call haritu. Yuran kolej pula memang salah sendiri sebab lupa nak bayar.Terpaksa lah tunggu beberapa hari lagi baru boleh cek. Jadi buat sementara ini tak fikir langsung pasal keputusan. Buat-buat relax  je.

Malam keputusan tu dapat mesej dari seorang junior student degree sport science. Dia ni tak selalu pun jumpa tapi dia rajin mesej tanya macam cara mana nak perform study, about assignment dan sebagainya walaupun saya ni background sport management. Ingat lagi waktu awal-awal dia nak masuk degree, dia dah azam untuk nak dapat kan Anugerah Naib Canselor untuk pengajian degree dan apa yang berlaku dia berjaya! Tahniah Hafiz untuk kejayaan kamu.



Semalam pula dapat mesej dari dua orang junior (Asyril & Ajib). Mereka berdua ni memang saya dah anggap macam adik sendiri. Target mereka berdua juga tercapai untuk dapatkan Anugerah Naib Canselor dan 1st Class Degree. Tak sia-sia saya bagi nota-nota, buku-buku, nasihat dan sebagainya. Doa juga tak terkecuali. Hopefully diorang terus succes untuk perjuangan yang seterusnya...



Mesej diaorang ni saya cuma nak kongsi untuk tunjukkan bagaimana walaupun mereka dah berjaya dapat apa yang mereka nak capai, mereka sekali pun tak lupakan orang yang membantu mereka di belakang. Langsung tak sombong dan berlagak. Mendabik dada pun tidak. Sifat yang harus saya puji dan respect mereka-mereka ini. Saya hanya membantu sekadar yang mampu, cukup lah hanya doa dari kamu semua untuk doakan saya terus berjaya dunia dan akhirat, InsyaAllah Amin.


Hopefully mereka semua dapat teruskan pengajian seterusnya iaitu peringkat Master!


2 comments:

Encik Suami said...
This comment has been removed by the author.
Encik Suami said...

Assalamualaikum.

Baiknye senior nie.untung junior tue.betul la epi.sbg seorang senior,kita juga nak junior kita berjaya kan.kita just bantu mana yg patut.selebihnya,diorg yg kene usaha sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...